ISO 9001
Kwaliteitsmanagementsysteem

ISO 9001 Kwaliteitsmanagementsysteem

De internationale norm ISO 9001 stelt torenhoge eisen aan het kwaliteitsmanagementsysteem, en de manier waarop uw organisatie met dit kwaliteitsbeleid omgaat. De norm is wereldwijd erkent en in vrijwel iedere sector een begrip waardoor het een maatstaf is voor betrouwbaarheid en transparantie. Met een kwaliteitsmanagementsysteem weet u zeker dat uw organisatie continue de klanttevredenheid verbetert. Daarnaast biedt ze een instrument om de efficiëntie van uw organisatie te verhogen.

Wat is kwaliteitsmanagement?

Kwaliteitsmanagement is in ieder bedrijfsproces aan de orde. Je zorgt ervoor dat uw product of dienst voldoet aan de behoeften, specificaties en wensen van de klanten of belanghebbenden (stakeholders zoals leveranciers, de overheid, het onderwijs, …).

Wat is een kwaliteitsmanagementsysteem?

Het kwaliteitsmanagementsysteem richt zich op het beheersen en optimaliseren van het beleid en de bedrijfsprocessen met als doel fouten zichtbaar te maken en te verbeteren. Dit levert uw organisatie een betere grip op de dagdagelijkse werkzaamheden en biedt een duidelijke koers naar de toekomst.

Voor het vormen van die leidraad richt Adalia consulting zich op het beleid, de organisatie en de bedrijfsprocessen, nl:

  • BELEID: het opstellen van de beleidsverklaring met kwaliteitsdoelen en actieplannen om deze doelen te bereiken
  • ORGANISATIE: de organisatie completeren. (= organogram, functieprofielen, werkpostiches, indiensttreding procedure, functioneringsgesprekken, …)
  • BEDRIJFSPROCESSEN: het in kaart brengen van alle processen (= inkoop, verkoop, human resources, leveranciersbeoordelingen, klanttevredenheid, …) met als doel deze te beheersen en te verbeteren.

De opzet van het kwaliteitsmanagementsysteem waarborgt de continue verbetering van de effectiviteit van uw bedrijfsvoering op de geleverde kwaliteit.

Heeft u vragen?

Laden
Uw bericht is verzonden. Bedankt!